Feedback DVC

Feedback

Wil je ons een compliment geven, heb je een tip om het beter te doen, of ben je niet tevreden? 

Contacteer ons

Behandeling van suggesties en klachten

Het DVC wil om de kwaliteit van haar dienstverlening te optimaliseren, zich ten volle inzetten om alle klachten en opmerkingen van haar bezoekers en hun vertegenwoordigers te behandelen en te zoeken naar passende oplossingen.

De bezoeker en/of zijn vertegenwoordiger en familie kunnen bemerkingen, suggesties en klachten te allen tijde mondeling of schriftelijk signaleren aan de klachtenbehandelaar. Deze anonimiseert de gegevens en duidt een probleemeigenaar aan die deze verder opvolgt en de bezoeker en/of zijn vertegenwoordiger informeert over de verdere afhandeling. Binnen een termijn van 14 dagen zal de opvolging van de klacht schriftelijk meegedeeld worden aan de betrokkene.

De klachtenbehandelaar is de centrumverantwoordelijke, de kwaliteitscoördinator of de directie. 

Contactgegevens:

dagCentrum verantwoordelijke

Inne Van den Rul

Kwaliteitscoördinator

Evelyne Van Nuffel

Algemeen directeur

Patrick Meers

Directeur zorg

Tineke Lauwers

De directeur of zijn vertegenwoordiger rapporteert de klachtenopvolging aan de bezoekersadviesraad. Het klachtenregister en de verslagen worden op eenvoudige vraag ter inzage gegeven aan de gebruikers van het centrum voor dagverzorging en hun vertrouwenspersonen, en aan de toezichthoudende overheid.

In geval van klachten omtrent “de rechten van de patiënt” met betrekking tot de verstrekte gezondheidszorgen, zal conform de wet op de patiëntenrechten de klachtenbehandeling stapsgewijs verlopen. Indien de mogelijkheden om tot een lokale oplossing te komen voor geformuleerde klachten zijn uitgeput, dan beschikken de bezoeker en/of zijn vertegenwoordiger over de mogelijkheid om rechtstreeks de bevoegde overheidsdiensten te contacteren.

Deze overheidsdiensten zijn:

De Vlaamse Woonzorglijn

De Woonzorglijn is een meldpunt van de Vlaamse overheid waar u terecht kan met al uw vragen en klachten over ouderenzorgvoorzieningen. 

De Federale Ombudsdienst “Rechten van de patiënt”

De Ombudsdienst “Rechten van de patiënt” is een federale overheidsdienst waar u terecht kan met uw vragen over uw rechten als patiënt. 

Gegevensbeschermingsautoriteit

Met klachten met betrekking tot uw persoonsgegevens en privacy kan u contact opnemen met de Gegevensbeschermingsautoriteit.